13.12.2011 00:00

ROCK MACHINE Blizzard v testu Cykloservisu

ROCK MACHINE Blizzard v testu Cykloservisu

Převzato ze serveru WWW.CYKL.CZ (Cykloservis)

Rock Machine Blizzard 90

All mountain model Blizzard se v testovaném provedení rámu bude prohánět po stezkách už třetím rokem. Nás tento bike překvapil až nezvykle lehkým jízdním projevem, který bychom u biku se zdvihy 140 mm vpředu a 130 mm vzadu rozhodně nečekali.

Tuhost, hravost, lehkost

Tím prvním co zaujme, je masivní spodní trubka, která nese jen lehké známky prohnutí u hlavy a středového pouzdra. To je naštěstí ještě v klasickém provedení se závitem. Konická hlavová trubka se spodním ložiskem 1,5‘‘ má na celkové tuhosti předního trojúhelníku stejný podíl jako horní trubka čtyřúhelníkového průřezu s výrazným prohnutím před sedlovou trubkou.
Zadní stavba působí proti přednímu trojúhelníku trochu subtilněji, ale díky frézovaným můstkům a patkám rozhodně v tuhosti nestrádá. Hlavní čep je umístěn za průchozí sedlovou trubkou na úrovni nejmenšího převodníku, osa zadního kola je posazena výrazně za čep dělicí ji od řetězových vzpěr. Klasický čtyřčep funguje přes dělené vahadlo s tlumičem Fox Float RP 23 s třemi úrovněmi nastavení propedalu. Přední vidlice téže značky má o centimetr vyšší zdvih a Fit regulaci komprese na korunce.

Posed byl na testované velikosti 18,5‘‘ ideální pro jezdce s výškou maximálně 180 cm. Řídítka jsou slušně vysoko, jak se na All mountain sluší, kratší představec nabídl ideální kompromis pro sjezdy i prudší stoupání a hmotnost jezdce byla rozložena na střed, jen s lehkým přesahem na zadní kolo. Vyvážený byl i projev odpružení, obě jednotky se při zatížení ze sedla zanořily do zdvihu naprosto současně a s přibližně stejnou hodnotou. Odpovídající čtvrtinový SAG se pak ukázal jako ideální nastavení pro svižnou jízdu v terénu, bez zbytečného propružování, ale vzhledem k vysoké funkčnosti systému i jako hodně pohodlný a vnímavý ke všem nerovnostem.
První dojem byl o velice lehkém jízdním projevu, který i přes hrubý vzorek plášťů mohl konkurovat bikům s mnohem nižšími zdvihy a hmotností. Velice „jezdivá“ geometrie tedy nabídla výkon vhodný klidně i pro maratonské tratě, samozřejmě ne na čelních pozicích, ale jezdce rozhodně nebude za jízdy nic zbytečně okrádat o energii. To platí jak pro celkově výbornou tuhost celého rámu, tak pro chod zadního odpružení, které se v sedle zbytečně nehoupalo a při jízdě ze sedla došlo k výraznému přitvrzení tlumiče vlivem tahu řetězu. Protažené zadní patky mezi osou kola a čepem tak eliminují zbytečné propružování ve výjezdech, nicméně v technických pasážích, kdy jezdec šlape hodně silově, bylo lehké tahání řetězu za pedály nepatrně cítit. Pro výkon to bylo ovšem jednoznačně přínosem, naopak ve sjezdech bylo cítit lehké tuhnutí zadní stavby pod brzděním. Celkově ale musíme označit chod zadního i předního odpružení jako plynulý, s nárůstem progresivity až od poslední třetiny zdvihu. Malé nerovnosti zadek vyzobe perfektně a na dno zdvihu se podívá až na těch hodně tvrdých dopadech. Totéž platí o přední vidlici, jejíž chod byl doslova sametový.

Druhým hlavním benefitem tohoto biku, hned po perfektním výkonu, je skvělá ovladatelnost. Kolo doslova točí na místě a je hodně hravé, takže jakékoliv parádičky, skoky, změna směru ve vzduchu či ostré uzavřené zatáčky jsou doslova výzvou. Hodně hravá geometrie je nepatrně krocena těžištěm ve střední výšce, ale jezdec si může s bikem dělat doslova co se mu zamane. Úzké stezky jsou přesně tím pravým, totéž platí i pro prudké sjezdové pasáže. Ve vysokých rychlostech je projev naprosto na hranici stability, kdy ještě dobře drží směr, ale malá pobídka stačí, aby se bike stal hodně divokým. Ani v prudších výjezdech nemáme ke kolu výhrady, protože na zadní se stavělo až v hodně prudkých pasážích. Paradoxně, dostat jej na zadní pouhým přišlápnutím či přitažením řídítek však ve sjezdu bylo opravdu hračkou.

Výkon brzd Formula, plášťů Schwalbe či chod celého kompletu pohonu a řazení byl stejně vyrovnaný jako projev celého kola, takže pro celodenní dovádění v terénu je to velice dobře postavený bike.

Technická specifikace

Rám: Custom 7005 DB Superlight 130 mm
Tlumič: Fox Float RP 23
Vidlice: Fox F32 RL 140 mm
Kliky: Shimano Deore XT 24-32-42
Brzdy: Formula RX 180 mm
Kola: Fulcrum Red Power XL
Pláště: Schwalbe Nobby Nic 2,25‘‘
Řazení: Shimano Deore XT
Přehazovačka: Shimano XTR
Přesmykač: Shimano Deore XT
Kazeta: Shimano HG81 11-36/10
Sedlo: WTB Silverado
Sedlovka: Syncros
Řídítka: Syncros
Představec: Syncros
Hmotnost: 13,4 kg
Cena: 64.990,- Kč


Kontakt

CYKLOMAX, spol. s r.o.
Pardubická 504
Srch
533 52
Czech Republic
Tel.: +420 466 944 023
Fax: +420 466 944 022
E-mail:  


Velkoobchod cyklistickým vybavením Vybavení pro náročné


© 2017, CYKLOMAX, spol. s r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing